Lovestory s pekelnou příchutí

Pamatujete na Strašidelnou vaginu? Tak naštěstí to není poslední kniha Carltona Mellicka III, kterou se u nás nakladatelství Carcosa rozhodlo vydat. Sice to ten příslovečný rok (a nějaký ten měsíc) trvalo, ale konečně si můžeme dopřát další bizarnost z autorova pera. A tentokrát vážně romantickou, koncem června totiž vyšla Zbouchnul jsem Satanovu dceru


Když loni na podzim Carcosa vyhlásila na svojí FB stránce tipovací soutěž o další chystanou Mellickovu knihu, neváhala jsem se zapojit. Jen tak z principu, jsem ten typ člověka co nikdy nic nevyhraje. A ono bum, já to trefila. Když na mě o pár dní později na hlavní stránce FB koukal příspěvek s obálkou knihy I've Knocked Up Satan's Daughter a v popisku moje jméno, kdejaká anime postava by mi ten překvapený výraz mohla závidět. Samozřejmě, že tím spíše jsem se na české vydání těšila. Nejenom, že Strašidelná vagina byla jednou z nejzábavnějších knih, co jsem loni četla, ale romantická komedie ve stylu bizzaro? S démony? Sem s ní!

Jonathan Vandervoo je naprosto stereotypní americký looser. Nedodělal vysokou školu, nemá práci, nemá kamarády (natož přítelkyni) a jeho jedinou životní vášní je stavět věci ze stavebnic lego. Dokonce natolik, že si z nich postavil i dům. Všechny jeho dny ubíhají stejně: sníst ráno toast s medem, stavět modely z lega a občas vyrazit do hospody s jediným kamarádem Šódžim, sumó zápasníkem, kterému ve splnění snu brání jeho žízeň a neustálá opilost. Jenže jednoho dne se na zdi Jonathanova domu objeví podivný vzkaz... a druhý den i jeho pisatelka. A v tu chvíli mu začínají pekelné problémy jménem Veška, které pod srdcem nosí jeho dítě a mají velmi, opravdu velmi starostlivé sourozence. Tím se rozpoutá bizarní kolotoč událostí, který nevede ve finále nikam jinam než k oltáři a samozřejmě i happy endu. A v duchu správné romantické komedie není cesta do manželství přímočará, jelikož Jonathanův fotr (nejen) je lotr.

Každý, kdo kdy viděl aspoň jednu romantickou komedii (alias rom-com) nebude příběhem překvapený. Ale o to přesně autorovi šlo. Sám v poznámce na začátku knihy říká, že k příběhu přistoupil jako by ho psal pro Hollywood. O klasická klišé rozhodně nebudete ochuzeni, jenom počítejte s démony a sukubami. Autor myslel vážně na všechno, takže kromě hlavního hrdiny - loosera (se stejně vyloučeným, divným kamarádem) nechybí ani jeho upjatí křesťanští příbuzní, holka z vyšší společnosti (i když pekelné), zhrzená "milenka", hádky, zlomená srdce, snaha vše napravit a finální usmíření. Jak asi může dopadnout, když Jonathan (z donucení) přivede své rodině představit tak neobvyklou snoubenku? Když je navíc jeho švagr kněz a všude hojně propaguje prodejnu Křesťanských potřeb? Ano, bude hon na Veš(ku). Pomocnou ruku přidají i Veščini pekelní sourozenci, jakožto ochránci jejího štěstí, a okoření příběh patřičnou dávkou krve. Aneb to už tak bývá, když sukuba otěhotní s klukem z křesťanské rodiny.

Stejně jako u Strašidelné vaginy, i zde se projevila Mellickova inspirace Japonskem. Nejenom, že jedno anime ho nakoplo k napsání téhle knihy, ale Jonathanovo nejlepší přítel Šódži je kromě sumó zápasníka také oddaný fanoušek kawaii démonek v manga stylu. Třeba se i jedné dočká... Podstatnou roli pro vývoj děje má i Jonathanova životní vášeň - lego. Bydlet v domě postaveném z téhle stavebnice zní sice jako vysoce sofistikovaná forma sebetrýzně (riziko šlápnutí na uvolněnou kostičku je značně vysoké), ale zároveň jako splněný dětský sen. Hlavně po zásahu Veščiných kouzel. Přestože (a možná právě proto) jsem sama nikdy lego neměla, tohle byl jednoznačně můj nejoblíbenější prvek knihy. Navíc obrázky lego kostek posloužily i jako vizuální předěly mezi textem. Jako plus vnímám i to, že Carcosa pro české vydání zachovala skvělou obálku s vyobrazením těhotné Vešky, která je více než výmluvná. A výborný překlad Milana Žáčka je jen pověstnou třešničkou na dortu.

Stejně jako Veška si získala Jonathanovo srdce, tahle kniha si získá vaši pozornost dokud ji nedočtete. Cílem autorových děl je jednoduše pobavit čtenáře a to Zbouchnul jsem Satanovu dceru splňuje na výbornou. Romantické komedie (a vlastně cokoliv jiného s označením romantický) osobně cíleně nevyhledávám, takže se mi v hlavě ještě před vydáním usadila pochybnost, jestli mě příběh vůbec bude bavit. Zbytečně. Z téhle romanťárny jsem ve finále byla nadšenější než ze Strašidelné vaginy, jelikož všechno bizarní a divné do sebe parádně zapadlo a fungovalo. Mellick III využil všechna hlavní klišé rom-comů a udělal z nich příběh, který se nemusí stydět číst ani ten největší tvrďák. Nebo někdo jako já. Každopádně, pokud jste si netroufli na vaginu, ale láká vás autor nebo bizzaro jako takové, sáhnetě po téhle knize. Čestný knihomolský, že pobaví. 

Zbouchnul jsem Satanovu dceru (I've Knocked Up Satan's Daughter)/ napsal Carlton Mellick III/ přeložil Milan Žáček/ brožovaná/ vydalo nakladatelství Carcosa v roce 2019/ 208 stran.

Žádné komentáře:

Okomentovat