Novoroční bilance aneb pozdě ale přece!

Nebyla bych to já, kdyby mi všechno netrvalo děsivě dlouho. Včetně psaní. Tenhle žvatlací post jsem chtěla napsat už před svojí poslední státnicovou popravou a dopadlo to stejně jako vždycky. Skončila jsem u konceptu. Takže uvidíme, jak dopadne druhý pokus.

Kam se hrabou ohňostroje na prskavky, miluju prskavky!

Věci jako Silvestr, začátek nového roku a předsevzetí jdou většinou kompletně mimo mě, ale tentokrát udělám malou výjimku. Předchozí rok byl pro mě ve znamení bakalářky a státnic a vzhledem k tomu, jak moc se mi dařilo, tak všechno skončilo až teď v lednu. Naštěstí (a konečně) úspěšně. Takže rok 2016 bude lepší. Prostě bude.


I když jsem v předchozím roce skoro zešílela, úplně všechno špatně nebylo. Objevila jsem spoustu nového, uvědomila si, že spoustu mých oblíbených činností dost zanedbávám a že spoustu věcí bych na sobě chtěla změnit. A kdy jindy je na to čas, než po definitivním ukončení jedné životní éry, což získání bakalářského titulu nepochybně je. 

Výsledek je celkem prostý. Do nového roku jsem si tak zvolila pár osobních výzev. Ne předsevzetí, ty přeci stejně nikdo nedodržuje. Výzvy proto, že se ráda snažím překonat sama sebe, zlepšit se, naučit se něco nového, pokořit strach a zažít víc... Proto chci letos vyzvat svůj strach a lenost a zjistit, jak moc dokážu jít sama proti sobě a žít tak, jak bych chtěla. Nemít strach plnit si svoje sny, nebát se spontánnosti, nezapomenout na to, na čem mi skutečně záleží. Nebát se chyb, které udělám, protože mě posunou dál, naučí mě nové věci, změní mě a můj pohled na svět. Proto si cením pár let starého novoročního přání Neila Gaimana, protože to není jen óda na chyby, ale i óda na odvahu nebát se je udělat.

"Doufám, že v tomto novém roce, který přišel, budete dělat chyby. Protože pokud děláte chyby, tak tvoříte nové věci, zkoušíte nové věci, učíte se, žijete, posouváte se kupředu, měníte sebe i svět kolem vás. Děláte věci, které jste předtím nedělali. A co víc, děláte něco. Tak to je moje přání po vás, pro všechny z nás a také pro mě. Dělejte nové chyby. Dělejte báječné, úžasné chyby. Dělejte chyby, které nikdo předtím neudělal. Nezamrzněte, nepřestávejte, nebojte se, že to není dostatečně dobré, nebo že to není perfektní, ať už je to cokoliv: umění, láska, práce, rodina nebo život. Ať už se bojíte čehokoliv, udělejte to. Dělejte chyby, příští rok a pořád."

Takže tenhle rok je pro mě ve znamení odvahy, nových vědomostí, čtení, cestování, iai, času s přáteli, rodinou a mými psy, chyb a mimo jiné i psaní. Doufám, že tu odvahu neztratím a nebudu litovat času, který jsem mohla strávit jinak, lépe. Protože mám před sebou celý rok plný nečekaných a skvělých věcí. Jen z nich nemít strach.

Žádné komentáře:

Okomentovat