(Radio)Aktivní zábava

Poprvé jsem o knize psané jako seriálové čtení slyšela v souvislosti se slavným dílem Dmitry Glukhovskyho Metro 2033. Pak jsem se souhrou náhod dostala k Labyrintu Pavla Renčína (ale jak ho nemám knižně, tak ho nejsem schopná dočíst). A úplně největší náhodou jsem v jedné ze svých oblíbených návštěv knihkupectví našla Kopřivovy Aktivní kovy. Nový Kopřiva? Na pokladnu s ním!!

Vydávání Aktivního olova na internetu mi bohužel uniklo. A přestože je díky svému původu stále na internetu dostupné (někde bych v pc našla i pdf), koupě nelituji. Byla by škoda nemít možnost přidat příběh do poličky mezi sestřičky. Krásně se tam spolu všechny vyjímají. Navíc víc jak polovinu knihy zabírá volné pokračování Aktivní rtuť. 

Vojín Jan de Klerk je nejlepší elitní zabiják, jakého si jen můžete představit. A to ne jen tak ledajaký elitní zabiják! Tělo má totiž vylepšené vojenskými implantáty a díky nim je prakticky nepřemožitelný. Ale co když se armáda rozhodně, že už ho nechce? Z De Klerka je najednou civilista bez práce, přátel a cokoliv, co by se dalo nazvat sociálním cítěním. A hlavně nepatří zrovna k lidem, u kterých byste si chtěli koupili zmrzlinu (přesto byl v tomto oboru překvapivě úspěšný).

Aktivní olovo je jízda, která vás od začátku do konce nenechá ani trochu vydechnout. Je natolik nabité akcí, že mi nedalo spát, dokud jsem neměla za sebou poslední stránku. Po ní nastala stejná beznaděj, kterou zažívám na konci každého dobrého příběhu - to už je vše?? Já chci víc!!! Jo, počkat, ona je tu ještě druhá část...


Aktivní rtuť je oproti olovu něco jako jeho starší sestra. Není tolik zbrklá a divoká, ale za její rozvážností se pořád ukrývá parádní nálož akce, krve a střev. A taky něco jako rodičovská láska a starost o svěřenou ratolest. Jinak je to pořád starý, dobrý De Klerk - neschopný sociálního cítění, improvizující (přičemž se projeví jeho umělecké sklony) s typicky strojenou mluvou a úžasně cynickými hláškami. Prostě sympaťák každým coulem, který vás baví až do úplného konce! 

Někde jsem četla výtku, že Aktivní kovy jsou místy až moc šílené. A jsou. Ale co, pořád je to děsná zábava. Za sebe vrním spokojeností, protože jsem dostala co jsem chtěla. Nálož akce, obnažené vnitřnosti, smrtící hlášky. Sýkorka uhelníček k tomu je příjemným bonusem. Celkově kniha připomíná dost mé oblíbené Zabíjení, což někomu může vadit, ale já jsem spokojená. Moc spokojená. Sice je mezi olovem a rtutí znatelný rozdíl, způsobený nejspíše rozdílnými metodami psaní, výsledek ale i tak jedna velká, krvavá zábava. A prostě stojí zato si jí přečíst.

Žádné komentáře:

Okomentovat