Pláč prázdné peněženky

Když jsem nastoupila na vysokou školu, tak jsem si naivně chtěla vést soupis věcí, co jsem si koupila a tudíž mít přehled o tom, kolik utratím a za jaké kraviny. Nevydrželo mi to ani týden. Od té doby jsem se samozřejmě poučila a investuji více do zdraví prospěšných věcí, jako jsou knihy a laky na nehty. Naprosto očividné zmoudření. S mými investicemi ale (a to víc, než by se mi líbilo) souvisí i prázdná peněženka, což prakticky vysvětluje název zvolený pro podobné články :D.

Ale udržet si určitý přehled o koupených věcech a zároveň se pochlubit novinkami, na které jsem více či méně pyšná, mě vedlo k napsání tohohle článku. Ovšem jsem neskutečný sklerotik, takže se mi asi nepodaří to dávat dohromady nějak pravidelně, proto to Random na začátku. Protože většinou to opravdu nejspíš bude sepsané v random dobu :D.

Za co nejvíce utratím? Knihy a laky, samozřejmě :D. Za dobrou knihu není nikdy škoda utratit jmění a mít hezky upravené nehty bez modeláže se taky vyplatí. Vše okolo je často už jen pro radost, ale tyhle dvě položky jsou skoro už biologická nutnost. Jako závislost, kdy si musíte co chvíli šlehnout další dávku. Horší je to dilema mezi - kniha nebo lak? Je sice hezké mít dilema, ale finální slovo má stejně vždy peněženka, která poslední dobou tak řve prázdnotou, až to bolí. Ale člověk si přeci čas od času musí udělat radost...:)

Takže co jsem poslední dobou přidala do své skromné knihovničky? Kupodivu toho poslední dobou moc nebylo, nemám čas moc číst a tak se raději i vyhýbám knihkupectví, protože vím, že bych si prostě něco koupila :D. Ale znáte to, člověk se prostě neuhlídá a neodolá, odolat knize je často horší než odtrhnout oči od pěkného muže. Navíc riziko poslintání je vysoké...

Za velkou perlu považuji Pratchettovo Barvu kouzel. Co  na tom, že jsem ji četla už minimálně dvakrát, tohle by nemělo chybět v knihovně žádného milovníka fantasy. I já jsem s tím otálela dost dlouho a nakopla mě prakticky až Terryho náhlá smrt. Na druhou stranu: lepší to udělat pozdě, než nikdy.. a vzhledem k tomu, že nejhorší bývá začít, teď už ta sbírka bude růst snáze :).



Dalším přírůstkem je druhý v češtině vydaný Doktorovo příběh Doctor Who Dalecká generace. První kniha mě sice zrovna dvakrát nenadchla, ale chovám naději, že s jiným autorem přijde lepší příběh. Navíc mě láká i to, že autor propůjčil svůj hlas Dalekům a Cybermanům, proč tedy váhat? Snad ..... nezklame a zlepší knihám reputaci.



Štěpán Kopřiva je už nějakou dobu moje platonická láska. Kam se hrabe Kulhánek nebo Žamboch. Zabíjení, Asfalt nebo Holomráz... Kopřivovo knihy patří k mým největším pokladům a Aktivní kovy k nim budou parádně ladit. Přestože jeho knihy a styl psaní zbožňuji, o původní sérii Aktivní olovo jsem netušila naprosto nic. Hanba ti, ženská! Takže nejprve budu muset napravit tento rest, abych si mohla naplno užít knihu. Navíc to znamená víc Kopřivy - anoóóóóó!!!



Často cestou ze školy domů zabrousím ze zvědavosti do Levných knih a občas tam najdu skutečný poklad (jako knihy Martiny D. Antonína - Daemonica). Kam zařadit poslední úlovek si nejsem úplně jistá, ale obálka mě dostala už na první pohled. Uznejte - takovéhle sci-fi zaujme už od pohledu :D.



Přestože podle obálky knihy byl autor ve svém žánru uznávaný, v životě jsem o něm neslyšela nebo si ho nevybavuji. Opět - hanba ti, ženská! Ale jsem na to zvědavá a pokud překvapí, tak tahle povídková kniha jistě nebude jeho poslední v mojí knihovně. 



Zenové povídky Oceán v kapce rosy byly prostě nutnost. Opět Levné knihy a opět neskutečná radost. Výrazně se sice o buddhismus nezajímám a tudíž mi možná některé souvislosti a narážky uniknou, ale mám strašně ráda východoasijskou mentalitu a způsob myšlení. Buddhismus je v životě tamních lidí natolik prodchnut, že je to dělá naprosto odlišnými od nás a tím více jedinečné. Jsem docela zvědavá na podobu povídek a autorovo styl.

Z laků začnu drogérkovýma. Nejsou možná tak kvalitní jako jiné velké značky, ale občas se tam najdou také krásné kousky. A nedejbože slevy! Miluju totiž, když se likvidují neoblíbené odstíny a prodávají se se sníženou cenou. Často si tak koupím lak, nad kterým jsem váhala a plnou cenu se mi za něj dávat nechtělo, ale ve slevě si řeknu "Tak nakonec proč ne?" Jako třeba tenhle zelený GS, Crazy clown. Celá tahle kolekce mě moc nenadchla a tak jsem si koupila jen ten modrý, Circus foverer (jak jinak, že?). Ale ani z toho jsem nebyla zrovna odvařená, už jen proto, jak strašně smrdí. I přesto sem ale pokukovala po zeleném a fialovém a když zelený, jako odstín likvidují a vyprodávají za asi 55 korun, tak ho mám najednou doma :D. Vím, že stejně z něj nadšená nejspíš nebudu, ale znáte to, občas je člověk prostě nepoučitelný :).

I když mám na FB naklikáno asi milion stránek drogérek, parfumérií a samostatných lakových značek, tak jsem stejně líná to sledovat. Proto se plno novinek a limitek dozvím až přímo v drogérii, když jí mám před očima, jako kolekci od L'oreal objevenou v DM. To jsou tak krásné laky! Vybrané jsem měla tři, ale nakonec jsem se přemluvila jen ke dvěma, ale pro ten třetí si taky možná zajdu :D. Navíc Masque lover (Granite effect) mi připomíná But of Corpse od China Glaze jen v modré verzi a bez ošklivého žlutého zabarvení nehtů. A je naprosto nádherný a každý mi ho jen chválil :3. Ten druhý, Metallic cuff (Metallic effect) mám nalakovaný zrovna teď a nějak nevím, co k němu říct. Barva je krásná, kovově šedá a opravdu se mi líbí. Ale nelíbí se mi do jak hrubého povrchu lak usychá. Působí jako velké množství malých bublinek a lak tak získává matný vzhled. Je krásný, ale i není... prostě nevím :D.



Další přírůstky jsou z mého prvního kosmetického veletrhu. Původně jsem tam nechtěla tolik utrácet (i když jsem rozbila "prasátko" - krabici, kam už nějakou dobu hážu drobné, co mám po kapsách), ale kamarádka, která mě doprovázela odmítala dopustit, abych si nekoupila jediný lak, když jsem tam hlavně kvůli nim chtěla jít. A tak jsem utrácela. A zatím to za ty peníze fakt stálo.

První drobek je od značky Art Deco. Je to úplně první jejich výrobek se kterým mám čest a jsem na něj celkem zvědavá. Upřímně - o té značce netuším absolutně nic. Nevím, jestli má dobrá hodnocení, jak moc je oblíbená, jestli za to stojí, nic. A tím jsem zvědavější. Vždycky, když sem šla okolo v nějaké parfumerii, tak jsem se pomalu ani nezastavovala, protože přeci nedám minimálně dvě stě za 5 ml lak, že jo. Zas takový blázen a boháč ještě nejsem. Ale po 50% slevě už to není taková rána, takže už čeká v poličce na vyzkoušení. V podobný odstín mám z jedné Essence limitky, ale co je proti takovéhle značce Essence? 



A na závěr, jako třešnička na dortu, má největší pýcha, SpaRitual Health, Wealth and Happiness. Nejdražší lak, co vlastním a taky jede z nejkrásnějších. Mohla bych na něj pět chválu od rána do večera, ale myslím, že by se pak se mnou už nikdo nechtěl bavit :D. A taky vím, že se opakuji, ale je vážně nádherný a ani po týdnu, co jsem ho měla na nehtech, jsem se na něj nemohla vynadívat. Až mi bylo líto ho sundat a přelakovat (přelakování jiným lakem je nutnost, nebylo by se mnou jinak fakt k vydržení :D). 



To je pro dnešní Pláč vše. Poněkud nedočkavě kontroluji svůj bankovní účet a čekám na peníze z brigády, protože už mám vyhlídnuté další kousky, které prostě musím mít. Ale o nich zas někdy příště... :)

Žádné komentáře:

Okomentovat