Nana

Některé věci se člověka chytí jako klíště a nehodlají ho pustit bez boje. A já dostala o zkouškové neuvěřitelně blbý nápad. Už dlouho jsem měla zálusk zkouknout anime Nana a tak jsem se do něj nedávno pustila. 10 dílů za den není před zkouškou to pravé ořechové.


Už je to dlouho, co jsem naposledy viděla anime, které by mě tak rychle vtáhlo do sebe (naposledy asi na jaře Darker than Black a rozkoukaný a odložený One Piece) a tak jsem byla opravdu mile překvapena. Příběh ze života, o životě. Dvě rozdílné ženy a přeci ne natolik, aby se nemohly stát nejlepšími přítelkyněmi. Příběh o lásce, osamění, bolesti a špatných rozhodnutí. Obě hlavní hrdinky se jmenují stejně jako anime - Nana. Slovo nana znamená v japonštině sedm a je považováno za nešťastné číslo. Také jim tohle číslo nedá jen tak pokoj. Potkají se náhodou ve vlaku do Tokia a pak i si vyberou stejný byt, o který obě stojí. Náhodou je ten byt v sedmém patře a má číslo 707. Není těch nešťastných sedmiček málo? Ani jedna není ochotná byt nechat a tak přistoupí na kompromis, že v něm budou bydlet spolu. A na příběh je zaděláno.

Manga autorky Yazawy Ai začala vycházet v roce 2000 v shoujo manga magazínu Cookie. V roce 2009 bylo vydávání přerušeno kvůli blížeji nespecifikované nemoci autorky. Yazawa byla hospitalizována v nemocnici a v roce 2010 propuštěna. V manze nepokračovala a nikdo nevěděl, jestli ještě bude. Poslední dobou jsou ale naděje fanoušků zvýšeny, protože v lednu tohoto roku se v Cookie objevily 2 stránky z Junko's Room a v březnu mělo vyjít pokračování (nakonec asi nevyšlo, nenašla jsem žádné reakce). Na leden následujícího roku má spolu s Cookie vyjít pohlednice s novými ilustracemi. Takže se logicky o návratu Nany spekuluje. A já logicky doufám, že se ty spekulace potvrdí:).

Anime jako takové má 47 dílů a teoreticky končí zhruba v půlce současných vydání mangy. Našla jsem spekulaci, že druhá série by mohla přijít po ukončení mangy. V to doufám ještě víc! Současný konec je takový... nijaký. Takový vrtkavý happy end působící dojmem, že se všechno zlepší. A ono ne. Byly natočeny i dva filmy, ale jelikož jsem je ještě neviděla, tak nevím, kolik děje pokrývají. Ale mám v plánu to napravit a zkouknout je oba:).

Musím pochválit také soundtrack. Respektive všechny alba vztahující se přímo k Naně. Hasegawa Tomoki svojí hudbou citlivě doplnil veselejší i smutné chvíle a i při samostatném poslechu jednotlivých melodií jsou tyto emoce cítit. Stejně tak zpěvačky Olivia a Anna Tsuchia odvedli skvělou práci jako zástupné hlasy pro Reiru a Nanu. Songy jako Rose, Lucy, Kuroi Namida nebo A Little Pain mě prostě baví. Takže i když mám anime dokoukané, nemohu se odtrhnout od soundtracků a v bližší době se od nich ani neodtrhnu.

A nakonec malá ukázka/návnada, Kuroi namida se sestřihem z anime, enjoy:). 

Žádné komentáře:

Okomentovat